Plockar russin!

Frida börjar få lite panik, börjar bli lite ledsen. Har bara tre dagar kvar av praktiken på gymnasieskolan. Känns fruktansvärt sorgligt.
Jag ska vara uppriktig. När jag började min praktik trodde jag aldrig att jag skulle gilla det. Jag trodde aldrig det skulle fungera för mig att ha hand om gymnasieklasser. Jag trodde att dem skulle se mig som "lika gammal" och därför inte respektera mig. Innan min praktik sa jag att jag aldrig kommer ta ett jobb på gymnasiet och att det inte lockar mig överhuvudtaget.
Jag hade fel, så fel, fel fel fel. Jag fullkomligt avgudar dessa underbara elever. Jag leder lektion efter lektion och det känns bara kanonbra och jag får galet med respons. Jag kan inte vara annat än nöjd.

Idag, när min handledare Helena skulle iväg på möte så var hon precis på väg ut genom dörren. Plötsligt hejdade hon sig, vände sig om mot mig och sa "-Du får inte sluta här efter denna vecka...det går ju bara inte. Det kommer bli jättetomt här utan dig. Du SKA vara här, det är bara så. Det ska jag se till. Vi ska jobba ihop." Kan man få nåt finare sagt till en när man sitter där på kontoret efter sju veckors praktik med en underbar handledare? Jag sa till henne att jag gärna stannar och bad henne säga till rektorn om vad hon tycker om mig, hehe. "-Ja, det ska jag verkligen göra," sa hon. Världens snällaste! =)
Är så glad, så glad.

Efter dagens arbete har jag inte gjort många knop. Jag åkte hem till mamma och pappa och åt lunch. Sedan åkte jag hem till F. Han är sjuk idag, så han låg hemma i soffan och kolla på prison break. Jag var nog lite tröttare än vad jag trodde och stensomnade i soffan på en obekväm soffkudde. Vaknade efter två timmar(!) och var yr och upprörd över att jag sovit så länge. Efter att jag vaknat till liv så satte jag mig med min nya favoritsysselsättning, pärlplattor. Jag har hittat lite roliga mönster bla.a. från supermario, så jag har fullt upp med mitt pilljobb nu.

Gjorde pannkakor till kvällsmat och sen blev det slöande framför tv:n. Såg "färjan" på kanal 5, ganska kul faktiskt.
Snart ska jag nog lägga mig och sova.
Em bra dag men för lite motion och utomhusaktiviteter.

 

Såhär långt har jag kommit...än så länge...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback