Praktikperiod No.2

Jaha, då var det dags igen!
Imorgon börjar min andra praktikperiod. Idag har jag träffat Patrik, min handledare. Vi var först på ett möte med hela kulturskolan då jag fick presenterat mig för mina blivande arbetskamrater;p Sen hade vi ett annat möte i en liten mindre grupp där det diskuterades kring ett arrangemang som ska göras. Sen åkte jag hem och åt. 14.00 träffade jag åter Patrik och vi tog en fika samtidigt som vi diskuterade kommande praktik. Känns som att detta kommer bli skitkul och defenitivt väldigt annorlunda gentemot den förra perioden. Då jobbade jag med gymnasieelever. Nu kommer jag vara hoss åk 1+2, så det blir en stor skillnad! =)

Det har vart en kaotisk helg! Jag kom hem från Storvik i fredags kväll efter en sjutimmars bilfärd. Det är bra segt att sitta i en bil så länge. Och vi som bara ville hem sket ganska totalt i att ta raster längs med vägen. I lördags och söndags så jobbade jag på gekås vilket innebar kaos. Det var galet mycket folk och ganska stressigt. Men jag tycker det är kul. När man jobbar så sällan som jag gör så är det faktiskt nästan(!) bara roligt att jobba. Eller ja, iallafall att träffa alla igen. Saknar mina kära belysningskollegor!
Så det är därför jag inte bloggat nåt de senaste dagarna, har inte haft tid helt enkelt.

Veckan kommer bestå av praktik tisdag, onsdag, torsdag, sen på fredag drar jag och mamma iväg på resa, förhoppningsvis. Vi håller koll på en speciell på gran canaria så den blir det nog.
Nu ska jag lägga mig ner och vila lite innan F kommer och hämtar mig. Vi ska hem till hans familj och hälsa på. Är jättetrött, men ska nog orka detta!

Hejsvej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback