Då var det "helg" igen...

Jag kallar denna helg för "helg" p.g.a. att det för mig innebär ledighet och vila om det är en "riktig" helg. Nu är det så att jag ska jobba både lördag och söndag och därmed försvinner min helgleddighet. Känns trisst, fast kanske inte lika trisst den 25:e när lönen kommer. Det är verkligen värt att jobba en helg, för vi får 100% vilket innebär en timlön på nästan 225 kr. Inte helt fel. Det är som att jobba i Norge, fast man slipper flytta;p
Jag kommer att jobba varannan helg nu fram till jul vilket är kanon för mig som studerar och behöver pangarna.

Idag väckte mamma mig strax efter nio och hade dukat upp mumsig frukost! Snacka om vardagslyx! Nu har det dessvärre gått en timma sedan jag åt färdigt men jag har inte fått gjort ett jotta. Jag har nämligen uppsatsskrivning på fredagar vilket innefattar att jag ska komma någon vart med min uppsats. Jag har gjort klart mitt PM och det blev ju godkännt men idag ska jag jobba med metoforumlering, datainsamling och analys vilket jag inte riktigt har förstått mig på helt och hållet. Det här är helt nytt för mig och jag blir lite snurrig i skallen av alla fina ord och knepiga tankesätt. Men det är väl bara att köra på antar jag. Skriva har jag ju inget proböem med, men hade hellre skrivit en bok än denna uppsats, som måste vara korrekt och inte för personlig. GAH!

Det är strålande sol ute idag, så det får bli en långpromenad i halvlek tänkte jag. Nej, nu får jag ta tag i dethär så jag kommer ut nångång.
So long!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback