Händelserik vecka

Nu var denna vecka över igen och det är bara en lång, skön, lång helg som står och vänar på att få träda in.
Jag har lett många lektioner denna vecka. Många mer timmar än jag gjort förut, och det har gått kanonbra! Är så stolt över mig själv att jag klarar av det. Det blir inte sämre av all cred jag fått av elever+lärare. Ahhh, jag är så glad över att jag valt denna utbildning, jag vet precis vad jag ill göra, jag vet precis vad jag ska bli när jag blir stor! =) Känns så rätt!

Igår blev jag väckt kl 7 av att Helena (min handledare) ringde och frågade om jag kunde vicka åt henne, två klasser i kulturhistoria, teaterdelen. Jovisst sa jag och fick lite basinfo om vad som hände med teatern under romatiken. När jag lagt på var det en och en halv timma kvar till lektionsstart, och där satt jag och skulle ha ett ämne jag eg. inte vet nåt om. Men vad gör man? Ville ju inte precis missa ett tillfälle att få agera lärare "på riktigt". Jag la upp en planering och googlade fram mig till enmassa info om naturalismen, symbolismen och expresionismen och WOLLA hade jag gjort ett pass som jag trodde skulle funka bra.

Väl framme i skolan öste det in med elever. Fick en smärre chock när jag fick reda på att första klassen (dans, teater, bild) var 30 st. Men lektionen gick kanobra! Mycket bättre än vad jag någonsin kunnat drömma om. Och det kändes som att eleverna var nöjda och fick med sig en hel del info trots allt. Andra klassen (musik) var också 30 st men det gick också kanon. Tror jag har en fördel i att jag är ung och lägger mig på samma nivå som eleverna. Är stolt som en tupp över min insats, det måste man få vara ibland, och ge sig själv en klapp på axeln!

Idag har jag eg. uppstatsskrivning hela dagen  men alla teaterelever skulle ha akrobatik i tre timmar med en snubbeoch det ville man ju inte precis tacka nej till. Så mellan 8-11 var det full fart. Jag jonglerade, gjorde gymnastiska grejer, stod i pyramid, höll upp folk och stod på ryggar och grejer. Sjukt kul. Gick även på lina vilket inte var så lätt som jag trodde.
Efter det åkte jag hem till min kusin och hennes barn och åt lunch och lekte hela eftermiddagen. Underbara ungar alltså! Ikväll ska jag och Fredrik äta älgfärs (som F släpat med sig hem efter sin  jaktvecka i norrland), kolla tv och ta det otroligt passivt!

Jason Mraz - en vecka kvar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback