Hur skriver man uppsats?

Här sitter jag igen, lite mer förvirrad än vanligt, men ändå lite lugnare. Jag håller på och fixar med min uppsats som just nu känns som en tvättmaskin som vägrar stanna. Den går bara runt, runt, runt, inget händer, det går inte att öppna luckan och få ut tvätten. Den  har lisom hakat upp sig. Som tur var hittade jag min supersnällasilversara på msn vilket gjorde mig lite lugnare. Hon fick mitt PM och POFF så skickade hon tillbaka det med lite anmärkningar och frågetecken. Sicken hjältinna hon är min Sara! Så nu kanske det har lossnat lite i varje fall. Det gäller bara att jag får lite ork för att ta tag i det som ska göras.
Mitt största problem med min uppsats är att jag känner mig helt lost i hur man skriver en uppsats. Jag har sjuttioelvatusen böcker här som beskriver hur man ska göra, men det går ändå inte att förstå. Just nu känns det som at jag har för lite kött på benen för att detta ska gå runt helt och hållet. Men jag tror ändå någonstans att det kommer fixa sig. Med en spark i baken eller nåt...

Nej nu är det dags att fortsätta...

ps. Såg nästan (!) en film igår, Varg hette den och Stormare är med i huvudrollen. Dessvärre blev klockan för mycket och sömnen drog över oss så jag och F ska se klart den idag. Är lite svag för den norrländska dialekten och bitterheten. Det är nåt visst med den, hehe. ds


Kommentarer
Postat av: Frida Andersson

Förstår din frustration! Nu är min inlämnad i alla fall och seminarie genomfört, så skönt. Så nu ska jag bara äta godis och slappa :) Lycka till, vet att du fixar det!

2008-09-24 @ 11:36:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback