I en saccosäck med en gitarr

Detta var nog precis vad jag behövde. Jag har saknat stunderna ihop med Glenn, mitt akustiska hjärtbarn. Har varit en alltför lång tid med påtok för lite gitarrspelning. Ja, jag har haft abstinensbesvär och tänkt många ggr att "ikväll tar jag mig tid..." men icke, det har inte blivit av. Men ikväll tog jag mig faktiskt tid och det känns underbart. Äntligen en kväll i en saccosäck med en guitarr i famnen. Har klinkat enmassa sköna låtar bla.a. green day, håkan hellström, oasis m.m.
Nu är det däremot time for bed innan jag slockar och innan mina fingrar försvinner av nedslipning
.
Nu kan du få mig så lätt

Dom är uppe på taken alla är högt över staden
Sommaren snurrade fort, när vi bara snöade bort
Och jag vågade aldrig hålla din hand
Vi är inte såna som i slutet får varann


Och alla bara pratar "är det sant" och "jag har hört om dig"
Jag kommer aldrig tillbaka hit igen
Neonskyltar på gatorna sänder ljus till mig och skatorna
Alla dansar och jag tänker är du också själv, var är du ikväll


Nu kan du få mig så lätt -Håkan Hellström

Vackra vackra ord


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback