I said that I would die for you, was it in my head?

Kan inte sluta tralla på Mando Diao´s underbara låtar. Hela resan upp till/ hem från Ullared bestod av att lyssna igenom deras tre album som jag precis införskaffat. Dem är ju helt galet grymma! Jag är såld!
Det började med att Malin droig med mig till Way Out West festivalen i somras för att hon skulle se bl.a. Mando Diao, som är ett av hennes favoritband. Jaja, sa jag, jag hänger la´ på! Det galna var att det slutade med att jag och Malin stod längst fram på deras konsert och studsade upp och ner som två stusbollar och att jag dessutom fick med mig en Mando Diao tröja hem. Jag som aldrig brukar köpa sånt där krimskram, en bandtröja, vad ska jag med den till? Jag blev frälst där tror jag. Och så blev jag såld i sångaren som jag en vacker dag ska gifta mig med (måste snacka med honom först kanske, sen ska det inte vara några problem tror jag...)
Nej men seriöst är deras musik helt fantastisk och medryckande. Jag blir lika lycklig varje gång jag hör vissa(!) av deras låtar!
Mando Diao is the shit helt enkelt!

Dagen har varit bra! Jag har haft tre olika klasser och ledde min första hela lektion helt själv...eller ja, iallafall nästan. Helt plötsligt skulle klassen iväg och ta skolfoto. Typiskt när man lagt upp en bra planering. Men så är det. Jag hade hand om uppvärmningen med den andra klassen och jobbade då med andning och styrka. Det var kul ochjag tror att tjejrna lärde sig en hel del om hur vi är funtade vi människor vad det gäller styrka/andning. Spännande! Det börjar kännas att man har lärt dig en hel del nu och jag blir bara mer och mer säker på mitt ledarskap. Känns kanonkul! =)

Förresten har jag kommit överens med mig själv om att jag inte får sitta vid datorn för länge. Jag blir trött och tung i huvudet när jag suttit här för lång tid. Så från och  med idag blir det ax en timma per dag (under hela dagen). Jag vet helt ärligt inte vart all tid tar vägen när jag sitter här men plötsligt har det gått en timma. Fy, nej vad är det för roligt med att slösa bort timmar framför en dövstum plastskärm?

Nu var det visst dags för fika!
Ciao!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback