Man blir trött av att agera skolfröken

Det är helt galet att jag kan vara så trött alltid när jag kommer hem efter praktiken. Jag är där nästan bara halvdagar, men ändå är jag helt slut när jag kommer hem. Jag skulle kunna lägga mig och sova just nu, trots att jag har sovit 10 timmar inatt. Det kan väl inte vara mänskligt?
Eller så kanske det beror på vädret, att hösten är på väg. Nej, jag vet inte.

Idag har jag inga större planer på vad som ska göras. Måste planera morgondagens lektioner. Imorgon ska jag ha min första, hela lektion helt själv. Ska bli spännande. Vill lägga upp en riktigt bra lektion så det kan ta sin tid. Ska dessutom ha hand om tvåornas uppvärmning.
Idag hade jag hand om treornas uppvärmning och det gick jättebra! Otroligt lätt grupp att jobba med. Känns bra att det är dem jag ska leda när min lärare Tomas från min utbildning kommer för att se hur det går för mig med mitt ledarskap. 

Igår var jag väldigt rastlös efter dagens lektioner så jag och mamma drog iväg till Gekås. Fick köpt lite braha-grejer. Hittade en otroligt mysig tröja också som kommer att bli en höstfavorit. Den är grå, tjock, varm och har en hög krage som man kan burra in sig i.

Jag läste ett skönt citat som Peter Stormare ska ha sagt om sin syn på forna hemlandet Sverige:
"Charterresorna förstörde jävligt mycket, vi var ett lyckligare folk innan vi såg att andra hade sol hela tiden"

Tänkvärt tycker jag och avslutar med de orden dagens inlägg...


Thailand


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback