Oförutsedda utgifter

Jag brukar alltid tänka som så att det är bra att ha lite pengar till övers för oförutsedda utgifter. Det är sånt man har hört mamma och pappa prata om sedan man var liten -"jamen tänk nu på att det kan hända nåt som du helt plötsligt behöver pengar till. Någonting kanske går sönder, eller vill du iväg på nåt. Då är det bra att ha sparat pengar till de där oförutsedda utgifterna".
Jag har alltid varit bra på att spara...på allt, inte bara på pengar. Jag sparade nästan allt mitt lördagsgodis när jag var liten för att sedan sälja det vidare till min storebror som ständigt var sugen på nåt gott. Jag sparade på alla små platsgubbar man fick ut cornflakespaketen, på hockeykort, på spice girlskort, spice girls affisher, kritor, snäckor, sniglar, troll m.m. m.m.  Det knepiga med mig är att jag alltid sparar enmassa pengar men jag köper det jag vill ha. Jag kan inte alls förstå hur det går till. Iofs. är jag bäst på att fynda, ja det är jag. Hittar (nästan) alltid det jag vill ha till bra pris. Hur det kommer sig vet jag inte men jag är inte så kräsen och har ofta många idéer för t.ex. en tråkig tröja/knepig sjal. Det brukar alltid funka med rätt stil!
Hur kom jag in på detta nu...jojust, jag och mamma begav oss iväg på en spontantripp till vbg i eftermiddags då jag var urtrött på min uppsats och mamma var lite rastlös. Jag skulle kolla på ett par snygga finskor hade jag tänkt.

Efter några timmar var vi på väg hem igen med bagaget fullt av kassar. Fick med mig hem en hel del. T.ex. en skitsnygg röd yllekappa som jag ska ha i vinter. Hade bestämt mig för att ha en röd vinterjacka i år och jag letade i alla affärer, och så POFF dök den upp där mitt framför mig. Kappan är i "little red riding hood" stuk vilket är supersött. Ska lägga upp en bild på den nån dag! Köpte även en tunika, tights, en polotröja, en big size mjukiströja (skulle vara stor) och en vanlig knallrosa långärmad bomullströja. Och så ett par örhängen och ett par trosor. Är väldigt nöjd med mina inköp. Det roliga var att när vi på vägen hem satt i bilen så utbrast mamma -"Men...skulle inte du ha skor? Vi har ju inte vart inne i en enda skoaffär!?". Sen började vi garva och resten får ni lista ut själva.
Har haft en bra shoppingdag med lilla mamsen iallafall. Åt grillad kycklingfilé med potatisgratäng till kvällsmat. Optimister som fam. Möller är så ska man grilla till första snön faller...inte riktigt, men nästan;p

Nu ska jag kila bort till min säng. Imorgon är det dags för jobbet! Känns sådär...
Tjoflöjt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback