Åk hem, här gör du ingen nytta

Just precis så känns det just nu.
Därför bokade jag en tågbiljett hem tills imorgon.
Alltdså kommer jag att åka hem på måndag istället för på onsdag. Det känns väldigt bra.
Vad ska jag göra här, sittandes/liggandes i sängen i mitt rum i tre dagar och vänta på att tiden ska gå?
Jag kommer ändå inte kunna gå till skolan. Har feber och skit och vill inte smitta de andra. Nej, så jag drar.
Fick sålt min onsdagsbiljett till Sara, det kändes skönt, och så förlorade jag inga pengar på det.
Skulle ha oponering för Linda på ons men löser det. Allt ordnar sig!

Känner mig inte alls bra men ska fixa en hemresa imorgon, trots släpande på väskor. Jag SKA orka det.
Bara att bita ihop. Det är ju lätt värt att få åka hem och bli ompysslad än att vara här på några kvadrat och rulla tummarna, eller rättare sagt, snyta näsan ännu rödare och hosta upp ännu mer slem.

Gjorde iordning en talrik med glass, skivad banan och chokladsås innan. Ville pigga upp mig själv lite. Det hjälpte för stunden. Gudomligt gott var det iallafall! Varför är sånt som är onyttigt så himla mycket godare än det som är nyttigt? Har förresten testat en ny grej. Köpte "vit fullkornspasta" eller vad man ska kalla det. Ska vara bättre än vanlig pasta med mer fibrer och sånt, men ändå är den ljus. Den var god!

Nu ska jag försöka sova. Läser Carolina Gynnings bok egogirl vilken är lättläst och intressant. Måste komma över lite fördommar hade jag tänkt.

Ciao Ciao, Host


Jag, vilse i Prag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback