Imorgon är dagen D

Oj, tiden går så otroligt fort när man har roligt. Eller så hörde Gud min bön som jag bad häromdagen?!?
Idag har vi haft företällningar hela långa dagen. Är så trött av alla intryck och påfrestningar att jag skulle kunna lägga mig nu. Men än finns det sparlåga kvar, och den går inte av för hackor. Nej allt ska användas innan lovet tar fart, varende liten millimeter. Man kan vila under lovet, som lärare Elisabeth sa innan när vi bad om sovmorgon imorgon, men nejdå, kl.8.00.

Dagen har varit bra! Klassen har åstadkommit fyra grymt bra föreställningar som berört på ett eller annat sätt. Vår grupp jobbade med Grotovski (fysiskt). Bleb mycket snyggt och "arty" vilket var skoj. Jobbade mycket med snygga scenbilder och utsatthet. Vi var klädda i svarta kroppsstrumpor och mkt svart smink. Ska lägga upp en bild här så ni får se.

Nu blir det nog bara en lugn resterande dag. Kanske ska bort till gymmet en kortis och kolla in de nya maskinerna vi fått dit, men jag vet inte än om jag orkar det. Annars blir det bara slappkväll. Äta nåt gott...hmmm.
Har precis gjort en facebookgrupp åt klassen där jag laddar upp alla föreställningsbilder. Blir lite som en glad överaskning för dem. Kommer bli tomt att sluta här i maj...klassen är lite för bra för att "bara" lämna...

Förresten måste berätta om min gårdag.
Hade genrep, vilket gick kanonbra, så vi tog ledigt på eftermiddagen. Då passade jag på att springa en runda och sen...sen...
Det var sol ute...
Jag bor på övervåningen där det finns fyra lägenheter och en branddörr. Satte upp branddörren så den stod vidöppen. Drog ut min fåtölj och ställde den i dörrhålet. Puffade upp med kuddar. Tog på mig en bikiniöverdel och ett par mjukisbyxor och på med i-poden. Satt där i dörrhålet i strålande sol som värmde som tusan. I en timma satt jag där och halvsov till Jason Mraz vackra röst. Det var mina första solstrålar på min bleka kropp för detta året. Längtar tills fler sånna tillfällen dyker upp.
Idag är här halvmulet, men varmt.

Hejsvej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback