Prague baby!

Ja, oj vilket äventyr jag har varit iväg på.
Prag var helt fantastiskt! Åk dit!

Drog iväg lördag eftermiddag förra veckan och kom hem går eftermiddag. Dessvärre släpade jag med mig en dunderförkyldning hem, men det var det kanske värt?!? Tur iallafall att jag inte var sjuk under resan.

Veckan i Prag var kanon!
Har sett så mycket vackert att det är svårsmält. Överallt fanns vackra byggnader, skulpturer och platser. Min pärla var körsbärsdalen där man kunde sitta bland enmassa körbärsträd och se ut över hela prag. Satt där många långa timmar. Blev även en hel del solning där. Måste ju passa på att fixa brännan när man är på utlandsemester hehe.
Vi har haft en del skolgrejer. T.ex. har vi besökt teaterhögskolan och varit med i både dramaklasserna och teaterklasserna. Har deltagit i en movement lektion och fått se eleverna in action under deras lektioner. En dag tog vi tåget till Pilsen, en stad två timmar bort från Prag. Där hängde vi med en snubbe som var dramalärarae och vi fick vara med och delta på en av hans lektioner. Sketakul att se att dem jobbar likadant med drama där som här. Fick mycket inspiration av att besöka alla klasser. Har även sett en del föreställningar vilket var väldigt....intressant...hehe. Den första var kanonbra och väldigt annorlunda, men på ett bra sätt. Den andra var otroligt alternativ...kan inte säga vad jag tycker om den, men den gav en känsla av skräckblandadförtjusning. En absurd föreställning som jag ändå är glad att ha sett. Men var den värd 200 kr?

Annars har tiden mest gått åt till att äta goda saker, dricka otroligt god och bilig öl (ca 8 kr) och att ha det allmännt skönt. Har haft en skön kombo av upptäckande och lugn.
Skulle egentligen kunna skriva hur mkt som helst om resan, men det skulle bli ettt alldeles för långt inlägg så därför kortar jag ner det hela.

Höjdpunkterna från resan var
* när jag och frida hamnade på en konsert med ett grymt skönt band
* alla lugna dagar i körsbärsträdgården
* rundvandringen på ölbryggeriet i Pilsen där vi drack enmassa öl och hade skönaste guiden ever
* första föreställningen
* teaterklassens danslektion
* frihetsväggen av grafitti

och så enmassa annat också.
Resan var perfekt och jag ska dit igen. Nästa gång drar jag med mig F och visar alla vackra platser för honom. Alla borde åka dit. Det är billigt att resa dit =  vi åkte med tjeck airlines via ticket.se. Det är billigt at bo där = hotel prague city och det är biligt att leva där = mat och dryck för ca 50 kr.

Cheers!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback