Ett år och lite till

Hejsan!
Jag vet att jag är väldigt dålig på att uppdatera mig men det verkar dessvärre som att det kommer bli såhär nu framöver. Jag känner inte alls at jag proriterar bloggen utan försöker ta vara på all min lediga tid, vilken inte är så mycket.
För tillfället (hela sommaren) jobbar jag väldigt mycket obekväm arbetstid = 11-20 vilket gör att jag inte har så mycket fritid överhuvudtaget. Om jag börjar elva så går jag antingen upp vid åtta och uträttar lite grejer eller så tar jag sovmorgon till nio. Bussen går tio över tio från stationen och jag är på jobbet tio i elva. Jobbar elva till åtta och har ofta då telefonen vilketr innebär att jag inte får lämna varuhuset förrän sista kunden har gått. Så man vet inte alls vilken buss man ska hinna med hem. Ibland hinner jag med halv nio bussen och ibland den som går sex minuter över nio. Om jag hinner med den senare bussen så är jag tillbaka hemma ungefär klockan tio på kvällen. Detta innebär att jag åker vid tio och kommer hem vid tio. Tragiskt att ha det såhär egentligen, men sånt är livet.
När jag väl är ledig, ca två dgr/vecka så brukar jag ha fullt upp och inte ha tid till att blogga. Hoppas ni har överseende med detta.

Jag har haft ledig helg, eller rättare sagt så har jag ledig helg. Igår gick jag och F upp i ottan för att ta tåget till Gbg. Vi shoppade en hel del, åt god mat, shoppade lite till, tittade på folk och åt glass. Skulle egentligen ha ätit middag på kvällen och kanske kollat på bio men vi var så trötta efter en dags springande i affärer, så vi tog tåget hem vid halv sex och beställde hem pizza istället. Så det blev en lugn kväll hemma i soffan. I veckan så hade jag och F varit tillsammans i ett år, och mer blir det! =)

Idag vet jag inte alls vad som står på schemat, så det blir nog en lugn dag.
Tänkte åka hem en sväng till mamma och pappa och lämna lite grejer som dem ska ha med sig till Trollhättan. Dem ska åka dit idag och hälsa på pappas kusin med fru.
Pasar på att köra dit en sväng nu när F ändå sover. Igår sa han att han skulle slå rekord i sovande idag, så vi får väl se när han vaknar.

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback