Jag hatar måndagar

När jag får måndagsångest som ofta uppkommer efter en superb helg så kommer jag alltid att tänka på ett badlakan som jag hade när jag var liten. Det är en bild på katten Gustav iklädd kostym och med en portmonä i handen (tassen). Han utstrålar någon slags bitterhet med sitt ansiktsuttryck och ovanför honom är det en tankebubbla där det står: "Jag hatar måndagar". Jag förstår verkligen Gustavs känsla att behöva gå till jobbet tidigt en måndag då man precis har börjat slappnat av och kopplat bort jobbet för en stund. Ja, det tar en helg att börja koppla av. Som mest avkopplad blir jag på söndagskvällen då det ofta blir myskväll med film och gotta.
Tacka vet jag torsdagar eller fredagar då det iallafall har gått några dagar av veckan.

Idag har jobbdagen gått förundransvärt fort. Jag var dödstrött när jag kom till jobbet, och när jag åkte hem. Har inte haft mycket energi idag, men så är det väl ibland. Jag och Joel är radarparet som jobbar ihop för tredje veckan i rad vilket klart är ruskigt kul. Blev riktigt förbannad under dagen genom att ha blivit förminskad av en arbetskamrat (inte någon på avdelningen). Jag förstår inte hur man kan dumförklara någon och förminska en person som man inte har en aning om vad denne har för kompetens. Ska jag vara ärlig så är jag riktigt duktig på allt som har med beslysning och el att göra, men ändå blir man inte betrodd. Nej fy för sånna.

Har precis ätit pyttipanna som F lagat innan han drog iväg på fotbollsmatch. Kommer väl hem snart. Tänkte att jag ska ha försökt få "strängat" om våra gitarrer som har gett upp lite av sommarvärmen.

Pusshej


Gustav-en störtskön snubbe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback