Life in technicolor

Ibland känns det lite svart/vitt, lite långsamt, lite tråkigt, lite grått.
Tur att det finns färger!
Hörd en gång för längesedan att "man" har upptäckt en ny färg. Den fanns endast att beskåda på en planet, tror det var Pluto om jag inte missminner mig. Hur kan en färg som finns inte redan finnas? Tycker det verkar jätteknepigt.

På tal om planeter så kom visst Fuglesang inte iväg till rymden idag.
Hörde nåt om att det gått ut ett meddelande till alla svenskar om att klä ut sig till apor den dagen som hand landar på tellus igen. Hur skulle det gåt ill undrar jag? Fast det hade klart vart roligt om det hade lyckats!

Har jobbat två dagar nu, men ska vara ledig en vecka framöver. Känns väldigt onödigt faktiskt. Vet inte riktigt vad jag ska hitta på. Ska försöka lägga upp ett schema så det känns som att jag har saker att göra, annars går jag under. Måste ha lite saker att göra, och inte känna att tiden går och inget händer. Då blir jag rastlös och bitter.

Längtar till den dagen då jag får flytta in i min nya lya! Känns som att det kommer bli kanon, dock trångt, men det kan bli mysigt. Är sugen på att piffa upp och fixa iordning. Behöver nåt att se fram emot.
Och så ska jag till Mallorca snart med...närmare bestämt om två veckor...oj...

På fredag morgon åker jag och Helena till Gävle för att ta tag i våra dramapedagogliv och bli ännu lite viktigare. Känns riktigt bra att börja plugga igen. Dock lite läskigt med en C-uppsats. Men jag har gett mig fanken på att det ska gå. Har lånat lite böcker om uppsatsskrivning så att jag kan hänga med. Vill fixa detta, bra.

Jag är ruskigt trött, dock är bara klockan kvart i tio.
Natti!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback