Och så var det fredag

Tiden går fort när man har roligt sägs det.
Jag har jobbat hela veckan.
Tiden har gått makalöst fort.
Detta måste innebära att jag har roligt på jobbet.

Jo, jag har faktiskt(!) roligt på jobbet. Arbetsuppgifterna i sig är inte speciellt roliga, men jag gillar min arbetskamrater väldigt mycket och det gör allting så mycket roligare.
Det har inte varit så mycket folk nu de senaste dagarna, självklart p.g.a. det fina vädret.  Det har varit skönt att ha lite att göra. Ibland ska man hinna ha det kul med. Idag kom några balongdjur till världen, men dem försvann fort igen med ett högt BANG! Ibland måste man vara lite..påhittig, eller vad man ska kalla det. Jag fick iallafall Malin och Jonathan att vika sig av skratt.

Jag har än en gång kommit igång med mitt hälsosamma liv.
Mitt hälsosamma liv innebär att jag tränar regelbundet, äter bra och skippar gottan om vardagarna.
Det går hyffsat bra. Jag moionerar iallafall och löpningen går över förväntan. Har hittat min nya runda, runt ätran. Det är förvånandsvärt vad lite man kan om sin egen stad. Ja, herre vad vackert det är där, varför har man inte vart där oftare. Att springa nere vid ån när solen glittrar i vattnet, fiskegubbarna svingar sina spön och änderna underhåller på sitt sätt är få förunnat. Ja, Falkenberg är en otroligt fin stad.

Imorse var jag och jobbarkompisen Jonathan ute och sprang en runda (längs med ån). Passade på innan jobbet och det var riktigt härligt. Kommer bli fler morgonlöpturer framöver.

Ska sussa nu!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback