Semesterdagar?

I söndags kväll var jag lyckligt ovetandes om vad som skulle hända med min "halvlediga" vecka som jag sedan länge sett fram emot. Jag hade tänkt fixa en hel del saker, städa, greja och dona. Vad händer? I måndags kväll ringer chefen hem till mig och ber mig jobba på tisdagen. Då kan du vara ledig på onsdag istället (en dag som jag hade lovat att hoppa in på). Kommer till jobbet på tisdag, hyffsat opepp på att jobba då chefen utbrister: Ja, men vad bra att vi blir en extra imorgon  med, för vi har en del att göra. Jaha, tänkte jag, det blev en full jobbvecka trots allt. Tur att det ger bra med pengar!

Så nu har jag plötsligt jobbat tisdag, onsdag, torsdag. Ledig idag då lille Svante ska döpas och jag ska bli gudmor.=)
Imorgon och på söndag är det dags för jobb igen.
Nästa vecka ska jag bara jobba tisdag och onsdag. Spännande att se om jobbdagarna ynglar av sig och blir fler...

Så jag har inte gjort så mycket mer än att jobba denna vecka. Eller jo, det harjag verkligen.
I tisdags var vi hemma hos F:s familj och firade hans syster. God mat och tårta nekar man aldrig till.
I onsdags kväll bjöd jobbet på Diggiloo kosnert. Enmassa kända artister i ett härligt pottpurri på 3,5 timmar innehållande mycket humor och grymma framträdanden. Bäst var självklart min favorit Brolle, lite ögongodis med världens charm. Jag var där med F, Valon och Joel och vi hade en kanonkväll....tills det började spöregna. Alla blev pissblöta och satt stilla som små ljus sista delen av showen. På hemvägen förvandlades F:s bil snarare till en finsk sauna och imman blev inte måttlig. Hua, vad man frös med dessa blöta kläder. Som tur var hade jag en regntät jacka på mig...men det hade inte de andra.

Igårkväll jobbade jag och Joel sent och han körde så efter jobbet tog vi en runda förbi MC Donalds innan vi landade här hos mig och vräkte i oss mat och kollade på tv. Slutade med att båda halvsov i soffan och Joel åkte hem. F kom hem senare och hade varit ute och fiskat kräftor halva natten. Vet att vi hade en dialog, men minns inte riktigt vad vi pratade om. Jag sov som ni kanske förstår.

Nu kommer snart Eva hit och färgar mitt hår. Har haft aningen beslutångest i veckan och köpte hem tre olika bruna nyanser. Tror att hon kan vara ett bra smakråd. Nu ska jag borsta igenom mitt fantastiskt långa hår som bara växer och växer.

See you soon!
 


Brolle

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback