Lyckorushelg

Trots en hejdundrande fest igårkväll så är jag redan vaken. Är som en klocka vad det gäller helgmornar. Vaknar alltid pigg och glad efter 7-8 timmars sömn. F ligger kvar i sängen och sover som en stock. Han behöver nog mer sömn än jag, för han var iväg på fest från 12.00 igår vilket jag kan tänka mig tar en hel del på krafterna. Och ikväll ska han på fotbollsträning. Hua, vad jobbigt det låter.

I fredags kom jag hem hit till fbg igen. Efter förseningar (skärpning SJ), biljettbyten och en och annan irriterad min så kom jag tillslut hem vid midnatt. Det är sjukt att en tågresa från storvik-fbg ska ta lika lång tid som att flyga gbg-bangkok. Men jag ska vara glad för att jag överhuvudtaget kan komma hem när det är 60 mil far far away. Ska vara här fram till nästa måndag, så det är tio dgr på hemmaplan. Underbart! Har uppsatsskrivarvecka så det ärslutspurten nu. Den ska vara inlämnad och klar på fredag. Men jag känner mig ganska lugn i det. Litar på att det kommer fixa sig!

Igår passade jag på att dra ihop en fest här i F:s lägenhet när han ändå var iväg med fotbollslaget. Det var ungdomarna på belysningsavdelningen hehe, alltså vi under 25. Hade otroligt roligt! =) Åt pizza, spelade gamla favoriter på youtube och dansade crazydance hela långha kvällen. Astrid Lingrens låtar var en klar favorit,men även klassiker som Aqua, dr bombay, paradiso m.m. Listan kan göras väldigt lång. Det slutade med att grannarna kom förbi och partade med oss och så kom några av Valons kompisar så tillslut var det en hejdundrande kalas med enmassa folk. Var längesedan jag hade så kul! Blev kanonlyckat! Vid tolvtiden drog vi ut på stan och kollade läget. Vi gick först till Haryys där jag stannade, men de andra gick vidare. Jag var så trött så jag orkade inte flänga runt. F och hans vänner var där så vi blev kvar ett tag. Spelade blackjack, kom på att vi är ett bra team jag och F, hehe. Men det slutade med att vi förlorade, men vi hade kul och spelade kanonlänge på 40 kr.

Känns så härligt att vara hemma igen. Har saknat F galet mycket och trivs så bra med att vara med honom, så detta är ju drömläge, för det är inte så ofta vi ses längre när jag bor 60 mil bort. Men är så glad för att det ändå funkar. Tror verkligen på detta, på oss, är så lycklig! =)

Har precis städat klart här, plockat iordning och torkat av alla klibbiga ytor. Det är otroligt vad det spills, sölas och svinas ner när man har fest, men det är det värt!
Nu ska jag se körslaget!
=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback