Byalagsgympan are still going strong

Idag var det årets första byalagsgympa och självklart var jag på plats. Jag och 30 pensionärer. Ok jag överdrev, en hel del är medelålders kvinnor. Fastän att vi studerande på skolan inte längre får gå gratis utan blir tvugna att betala 300 kr. Men det är riktigt billigt, för 16 gånger gympa.
Allt var som vanligt.
Volleybollgubbgänget var där,
lustigkurren med sin handduk omsvept kring nacken var där,
70+ gubben som knappt kan gå på benen var där,
den ultrafit:a (ojn vad fel det låter här haha) var där iklädd sina tightaste träningsbyxor,
mattanten var där,
den lite smått sura kvinnan som alltid tittar snett på oss elever var där,
kvinnan som pratar sig igenom gympapasset iklädd små tighta byxor, en fin topp och ett par vita tennisskor var där, herbal-marita var där, d
en glada kvinnan med tjejmilen tröjan var där.
Och så var det en hel del nya ansikten med.
Den enda som jag saknade var kvinnan utan en hand. Hon var inte där. Men hon kommer säkert nästa gång.

Gympapasset leddes idag av en lite yngre tjej så jag tänkte "wow, fasen vad kul, då kanske det blir lite fartigare än vanligt.." Men så fel jag hade. Hon var inte alls speciellt duktig och körde mkt likt hela tiden. Höll räkningen gjorde hon inte heller. Men samtidigt är det charmigt, det är ju trots allt byalagsgympa i Storvik.

Efter gympan gick jag hem, åt en stor skål yoggi hjortron äpple med bananmüssli, en morot och tre riskakor med räkor på. Kollade på idoljurryns nya program med Sofia, Jerry och Jenny. Nu ska jag sova..
Pusshej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback