Jag kan köra snöscooter

Uppdatering

Helgen
Helgen blev inte alls som jag hade tänkt mig.
I fredags kväll sisådär vid halv elva så beslöt jag mig för att köpa en sista minuten biljett till sundsvall. Åkte iväg redan kl.0800 från storvik på morgonen efter. F mötte mig på stationen och vi åkte direkt hem till hans pappa, Maria och lillebror Albin. Åt lunch och begav oss iväg till Gimofors som ligger mellan Sundsvall och Östersund. Där bor F:s farmor och farfar. SÅ vi blev där tills på måndag morgon då dem körde mig till tåget i sundvall. Hade en kanonhelg med scooterkörning (+åkning), kortspel och enmassa sport. Vi slöade mest hela tiden och tog det jättelugnt. Helt plötsligt var det måndag och dags att åka hem. Kändes inte alls kul att åka ifrån F. Något gör att jag alltid vill vara med honom. Det är en slags abstinens som gör att det blir svårt att vara ifrån varandra. Så nu är det bara att genomlida 10 dgr innan vi ses igen. Tiden går fort, som tur är.

Oj, det blev visst kursiv text här, och det går inte att få bort....knepigt.

Skolan
Vi har påbörjat våra ledarpass i skolan vilket innebär att var och en i klassen har en 1-timmas lektion med de andra som gruppdeltagare. Man lägger sälv upp lektionen och planerar och genomför. Dessutom filmas lektionen av en lärare och ska sedan analyseras/diskuteras i grupp.
Jag har verkligen gillat vissa av passen som genomförts (de flesta), men det ger också prestationskrav på att man vill lyckas och genomföra det på bästa sätt. Men det är bra med krav ibland också! Jag har mitt pass v.7.
Annars rullar det på. Det är kul i skolan och jag trivs bra här.

Jag
Aningen stressad över uppsatsen men har fått en hel del avklarat idag genom att ha fixat literatur som ska användas i uppsatsen och även fixat en till intervjuperson. GÖTT! Ska ägna kvällen åt att skriva lite är det tänkt. Tiden går alltid så sjukt fort efter skolan. Jag fattar inte vad fritiden tar vägen. Dessvärre spenderas den nog mycket framför datorn. Får sluta med det.
Jag mår bra, lite snorig, men det är ju alla. Älskar frukostarna i skolan och att äta ASMYCKET gröt. Det bästa...
Tycker dock att det börjar kännas svårare att inte få vara hemma med dem man tycker om. Jag tycker visserligen om många här med, men nu är alla så inne i uppsats och ledarpass, så det blir ingen lugn myskänsla riktigt. Den saknar jag. Och så saknar jag F så galet mycket. Hua, vad strängt det ska vara att vara kär då, hehe.

Framtiden
Vilken? hahaa Det ordnar sig. Har fortf. inte börjat oroa mig.

Träningen
Kanske ska iväg och träna en snabbis sen. Skulle iväg igår men nån hade låst in nyckeln. Imorgon är det friskvård på morgonen så det blir gym eller bandy. Sen är det byalagsjympa kl. 1900, hell yeah!

Pengar
Hahaha...det ordar sig med skridskor bara det blir is.
Fick en inbetalning på hyran för dec. månad. Suck, vad det ska kosta allting...

Nej nu är det dags för uppsats.
pusshajj

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback