Processdrama, manifestation och innebandy

Idag har det varit full rulle.
Idag var också den första dagen jag inte försov mig sedan jag kom upp hit. Jag har dock alltid kommit i tid till skolan men missat en frukost och stressat till en.
Idag hade vi en gästpedagog från england. Han heter Allan Owens och är skitstor inom processdrama vilket är av inriktningarna i dramapedagogiken. Hittade ett utdrag om honom på google:

 Allan Owens
Expert of process drama, a PhD and a member of UK Royal Society of Arts; established and practices drama methods designed for personal insights and training; presented a National UK Award as one of the 20 best university teachers in the country.

Inte illa pinkat att vara en av de 20 bästa lärarana i england. Han är skitduktig och man lär sig hur mycket som helst. Man får hela tiden nya verktyg att lägga i ryggsäcken.

Min granne i rummet nedanför började precis spela ashög musik. Sjukt irriterande. Jag som hade tänkt krypa ner i sängen nu. Måste börja lägga mig tidigare, så jag inte är så trött på morgonarna, och försover mig. Men det blir ju inte precis lätt med denna ljudnivå. Helt sjukt högt. Dessutom är denna grabben en skön typ så jag vill verkligen inte behöva säga ifrån, för jag tycker att man borde förstå att det låter. Han måste få tinitus där nere på hans rum.

Efter skolan drog halva klassen in till Sandiken och gjorde en manifestation för alla de som dödats i kriget mellan israeler och palestiner. Det var fint med alla tända ljus som vi ställde på en lång rad för att hedra offren i kriget. Det kom förbi enmassa folk som  också fick tända ljus och fick flyers om vad det var som pågick därborta.
När vi kom hem var vi några som drog till idrottshallen för att ha "torsdagsbasket". Vi spelade badminton en stund och sen spelade vi innebandy. Var skitjobbigt att bara vara fyra på plan för man fick springa otroligt mycket. Men det var kul också! =) Sen gymmande vi lite innan det var dags för hemgång.

Nu ska jag sova.
So long baby!
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback