Reda ut begrepp

Det är mycket som kretsar i huvudet nu. Jag tänker och tänker. Men det är bra! Jag växer och växer samtidigt som jag tänker och tänker, och jag märker hur mina grenar börjar lyfta sig mot himlen och sprida sig. Min kunskap börjar bre ut sig och komma fram till ytan. Det är kanske såhär det ska vara sista terminen? Jag börjar känna mig tydlig, självklar. Jag vet vad jag kan och att det är bra! Jag kan vara rakryggad, säga vad jag tycker, fråga utan att skämmas. Jag är jag nu och jag vet att jag kan. Jag har mina verktyg, mina grenar och dem kommer alltid att växa.

Jag är stolt, jag är glad, jag är nöjd, jag är lycklig, jag är vetgirig, jag är fundersam, jag är skeptiskt, jag är öppen, jag är instängd, jag är ledsen, jag är arg, jag är besviken, jag är förvånad, jag är upprörd, jag är lugn, jag är harmonisk, jag är frammåt, jag är glädje, jag är sorg, jag är ljus, jag är mörker, jag är jag! Och det är jag ta mig fa-an stolt över!
Tänk på det, att du är du, och var stolt över den du är!

Shit vad pretto, men va´fan, jag är en liten poet. Vad gör man inte för kulturen? Du konstiga estet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback