Saw cinderella in a party dress

She was looking for a nightgown...
The killers senaste album är bara för bra för att vara sant.

Har precis kommit hem från byn. Jag och Sofia tog oss en promenad ner dit och handlade lite. Förr var vi där jämt och handlade men nu brukar jag handla en dag i veckan och istället köpa vad som behövs. Så idag blev det avocados, choklad/chili glass, youghurt, clementiner, juice, risgrynsgröt. Jag vette tusan hur jag ska få ihop alla veckans måltider på detta (och det som finns kvar sedan tidigare), men jag har mjölk, ägg och mjöl vilket innebär att jag kan äta mycket pannkakor, och det gör jag, nästan alltid!

Idag har vi haft planeringsdag i skolan vilket har inneburit att vi som inte haft ledarpass i veckan får klara oss på egen . hand, utan lärare. Så vi har gemensamt läst en bok, reflekterat kring den, jobbat fram en redovisning utifrån boken och ska visa upp den imorgon. Sen var det klassmöte om prag-resan vilket var kanonbra! Fanns enmassa bra förslag på både resa, boende och aktiviteter. =) Lång skoldag 9-17.30.

Igår på byalagsgympan så fick man ett presentkort på kroppsanalys. Hon som har gympan håller på med sånt och erbjöd oss att få testa på gratis! Så jag ringde och bokade en tid, ska dit på måndag. Ska bli häftigt att se hur kroppen faktiskt mår och fungerar.
Nu ska jag ner och fixa kvällens käk. Jag och Sofia ska göra lax i nån god sås (kommer inte ihåg vad den hette) med färsk pasta till. Mums, är hungrig som en bjärn!
Sen blir det handboll.
HEJJA SVERIGE!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback