Två månader kvar

Idag är det den 25 januari vilket innebär att jag om exakt två månader fyller 23 år! 23 låter väldigt mycket mer vuxet än 22, vet inte varför, men jag har fått för mig det. ;p
I födelsedagspresent önskar jag mig det jag inte fick i julklapp+ lite annat smått och gott, bla.a ny träningsskor, tandsmycke, tomas sabo berlocker, sol/sim kort på klitterbadet och upplevelser! Amen

Idag håller jag på med min uppsats och upptäckte till min förvåning att det inte är så mycket kvar att göra.
Jag har verkligen varit flitig i helgen. Självklart kommer det finnas saker att göra under skrivarveckan också, men jag behöver nog inte bli sådär hyperstressad och BARA ägna tiden åt uppsatsen. Det är skönt!

Snart ska jag kila iväg och träna lite. Man mår inte riktigt bra av att sitta inne framför en dator en hel helg. Blir lite skadad av det och så får jag grymt ont på näsan av att ha glasögonen på mig så många timmar i sträck. Är inte van vid det, jag som i vanliga fall bara använder dem när jag sitter framför datorn, kollar på tv, läser eller kör bil. Och det gör man ju inte hela dagarna, men nu blir det ju så.

Gårdagskvällen ägnade jag och Jenny framför tv:n med god mat och godis. Vi kollade på filmen "offside" och jag kände verkligen igen mig i hur det är att vara "fotbollsfru"...haha, njee inte riktigt. Men jag har fått för mig att jag ska börja spela fotboll igen. Är grymt sugen på det och tror att det kan vara ett roligt sätt att hålla igång. Ska nog ta tag i det när pluggandet är över och jag har skaffat mig ett jobb.

Pratade med enmassa goingar igår med.
Marta, som jag ringde och grattade på hennes stora dag. Blev ett långt samtal med mycket skratt.
Mormor, som undrade hur det var och ville uppdatera mig om hur päronen hardet i spanien, min fina fina mormor!
Helena (min praktikhandledare och vän), som undrade om jag hade tid att titta förbi på gymnasiet. Sjävlklart sa jag och bokade in en liten info.lektion som jag ska ha för treorna om utbildningen jag går nu .
Sofia som saknas här i huset ringde och bubblade om enmassa. Hon ville att jag verkligen skulle få höra hur hon pratar på riktigt när hon är i hemmatrakterna. Istället fick jag prata med nån gubbe som pratade mer danska än svenska, hehe.
Valon som undrade när vi ska ses nästa gång och parta ihop. Vi prellade nästnästa helg. Skulle va skitkul!

Är så glad över mina fina vänner jag har! Ni är guld värda, allihop!

Nu ska jag borsta tänderna, hoppa i träningskläderna och bege mig ut i snökaoset.
+ med snön är att den är fin och lyser upp
- är att det blir halt och att plogbilen väcker mig k. 04.30 varje natt

Bye bye


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback