Weekend

Så underbart skönt med helg. Inte bara det att man kan ta det lugnt och sova lite längre på mornarna, utan också det att tiden går och jag snart sitter på tåget till falkenberg. Jag trivs verkligen kanonbra här, men det är så fantastiskt mysigt att komma hem ibland och verkligen ta vara på tiden hemma. Dessvärre kanske det inte blir så snuttifierat som det låter. Dels har jag en uppsats som ska vara klar den 6 feb och dels så kanske F är iväg på skidsemester. Och är det så, så blir jag helt plötsligt väldigt ensam. För idag åkte mamma och pappa iväg till gran canaria. Dem ska vara iväg i tre veckor...så himla härligt, för dem!

Usch vad trött jag är. Hade egentligen viljat krype ner i sängen, men det går inte för dig. Håller på och grejar med min uppsats. Ska försöka få stryka ett par punkter till på den där listan. Jag tror det kommer gå bra. Har lovat mig själv att verkligen sitta med uppsatsen hela helgen. Ska se till att få så mycket som möjligt gjort, så jag slipper det under uppsatsskrivarveckan. Ska verkligen försöka att ha lite tid över till att hitta på saker. Vill t.ex. se två filmer på bio: "MAMMUT" och "Benjamin buttons otroliga liv". Hade vart så mysigt att kolla på bio. Har inte gjort det sedan jag såg "batman-the dark knight" i somras. Så det var ett tag sedan...

Ska försöka dra mig iväg till gymmet idag också, men vill få gjort det innan det blir för sent. Vill inte var där själv när det är mörkt ute, för det spökar där och man känner sig hela tiden iaktagen. Men inte alls på samma sätt när det är ljust. Jaja, jag har väl spöken i huvudet då, men det är nåt med den lokalen, eller ja, med hela skolan. Nåt skumt är det.

Idag for Sofia hem till sina trakter så det blir jag och Jenny i huset i helgen. Ska nog mysa till det ikväll med let´s dace, film och godis. Kom precis på att jag inte har något att äta som jag är sugen på...hmmm. Får fixa det.

Time for work!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback