Ensam hemma 1

Inatt var jag uppe kl. 02.30 och vinkade av min kära sambo. Han åkte till Rhodos tidigt imorse ihop med sin familj.
Så nu är jag väldigt ensam en hel vecka, suck, hur ska detta gå?
Men ibland är det bra att vara ifrån varandra, sägs det. Jag ska antagligen jobba alla dagar som han är iväg så tiden kommer gå fort...det är bra!

Har två lediga dagar, igår och idag.
Igår var jag i Vbg med mamma och shoppade lite. Gjorde en hel del fynd, bla.a. en klänning på Gina för hundralappen som jag ska ha på mig på Svantes dop då jag ska vara bärare, gudmor, fadder. Har dock fortf. inte kommit på vad jag ska ge i doppresent till honom, men det måste snart bestämmas.

Idag ska jag ta det lugnt bara. Sov till tio, har ätit en god frukost och ska snart ge mig ut på en promenad tänkte jag, eller kanske det blir en ikväll istället. Eva kommer hit och fikar om en stund. Sen kanske Sara och Gibson titar förbi en sväng med.

Skulle behöva köpa strängar till gitarrerna. Samma sträng har gått av på båda gitarrerna, knepigt. Så det är dags att stränga om dem. Jobbigt bara då en nysträngad gitarr stämmer om sig själv hela tiden och lätt blir ostämd. Men det är sånt man får leva med.

Ursäkta för min dåliga uppdatering förresten. Jag har gjort enhelmassa saker men har inte haft tid för att berätta. Ska försöka bli bättre på det, för jag ser att jag har en del läsare varje dag.

Håller på och krånglar på studera.nu och får ingen reda på hur det blir med kursen jag sökt. Har jag kommit in eller ej, när ska jag få reda på det? Hade varit bra att få det ganska snart med tanke på att sista svarsdagen är nästa vecka. Att det alltid ska krångla.
Har skickat iväg ett mail till dem nu och hoppas att jag kan få ett bra svar så jag inte missar min plats. Jag ska nämligen ha förtur p.g.a. att jag läst dramapedagogprogrammet.

Har fått gjort bra saker idag, det är bra, men någon promenad hinner jag inte med. Ska dammsuga en sväng och hoppa in i dushen innan Eva kommer.

Förresten, var på Bullar å bång (ståhlboms) och kollade på SULO möter Ernst Brunner och Elin Ruth Sigvardsson förra veckan. Jäklar vilken kväll. Var ruskigt bra! Elin är en stjärna!

Puss


Elin Ruth Sigvardsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback