Husmor i farten

Jag har blivit husmor, tro det eller ej.
Denna vecka har jag agerat så mycket husmor att jag knappt kan förstå det själv.

I onsdags tvättade jag all F:s tvätt, vilket var ett berg nästan(!) lika högt som mount everest. Det tog tid och allt hann dessvärre inte torka klart så det har hängt kläder överallt i lägenheten. Men igår kunde jag plocka in allt och vika det fint i små högar. Jag passade även på att storstäda hela lägenheten mellan tvättpasningen. 

Igår drog jag igång ett storbak av kanelbullar. Gjorde ca 50 st så nu är fysen full. Och så fick jag hem en glad F efter fotbollsträningen som inte säger nej till 50 kanelbullar i frysen. Funderar på att baka nåt annat idag, det gick ju så bra igår! Kanske ska överaska med en kladdkaka eller nåt. Fast vi ses inget idag iallafall. Han jobbar och sen när han kommer hem är jag på student hos Joel. Han ska firas idag, det vill jag lova! =)
Jag, Valon och en annan kompis till Joel var och fixade present igår. Vi hade en väldigt rolig eftermiddag med enmassa fnitter och fixande. Det blev nog bra tillslut!

Idag regnar det ute, stackars studenter, men kollade SMHI och såg att det inte skulle bli regn i eftermiddag/ikväll...håller tummarna! Ska bli najs att vara på kalas och äta och dricka gott ikväll. Inte varje dag!

Nej, nu får jag hitta på nåt att göra här. Ska nog kika på lite recept...

Ciao!

Sjungom studentens lyckliga dar...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback