Ska jag baka en kaka?

Nu är jag sådär rastöstdeppig igen och tycker bara synd om mig själv för att jag är en ensam själ och ingen annan finns till hands. Jag kan bli sån när det regnar och är skitväder och när saker och ting inte riktigt blir som man tänkt sig.
Jag hade förberett en överraskningsgrej till F ikväll. Var iväg och köpte biljetterna och skulle bjuda på fiskgratäng ikväll. Men vad händer? Jo, han kommer flytta hela jä_la kvällen och inte komma hem förrän jättesent. "Hoppas du inte har somnat innan jag kommer hem" sa han. Jo men visst. Annars ses vi väl i helgen eller nåt. Skitpissigt att aldrig få träffas även om man bor ihop. Men snart ska det vara slut på detta elände...det har han lovat! Om inte så blir jag ännu surare än vad jag är nu. Borde äta en citron, eller åtminstone rycka mig i kragen. Det hjälper inte att sura, men ibland måste man göra det för att kunna gå vidare. Så, nu var det ur världen!

Har varit hos mormor en lång stund idag. Tycker så mycket om henne att det inte går att beskriva i ord. Hon är en av mina bästa vänner och står mig otroligt nära. Hemma hos mormor behöver man inte säga roliga saker eller hitta på grejer, där kan man bara vara. Att hon dessutom är världens häftigaste gör mig mäkta stolt! Ingen får trampa på min mormor inte. Här har ni en tant med krut i.

När jag kom hem igen gjorde jag mig en tallrik fibergröt med russin i. Det är verkligen gott ska ni veta. Det är inte ofta nyttigt är gott men i detta fall är det faktiskt så. Om man tar aningen mindre vatten än vad man ska ha till 1 dl havregryn och så lägger man i russinen från början, så blir dem mjuka och goda när dem blir varma. Och så en skvätt mjölk till det. Fiberhavre är mycket godare är vanlig havre, så ni vet!

Nu gör jag inte mycket nytta. Kanske skulle baka kladdmuffins.
Är ju så jäkla gott!
Hej då!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback