Studenternas dag!

Igår tog falkenbergs treor studenten och jag var självklart där för att hänga blommor på "mina" teatertreor, och på Joel, såklart. Det var galet vad mycket folk det var där, kaos. Det är inte så lyckat att vara 1.60 heller i dessa folkmassor.
Tillslut fick jag tag på alla studenterna och önskade dem all lycka i livet. Kändes lite sorgligt och blev rörd när jag såg hur lyckliga dem var.
Jag har inte varit på studenternas utspring sedan jag själv tog syudenten p.g.a. att jag hade lite separationsångest när jag gick ur gymnasiet och att jag inte klarade av att se alla studenter och påminnas om att tiden går och man blir äldre. Nej, jag vet faktiskt inte vad det berodde på men klarade helt enkelt inte av det. Kanske lite avundsjuka på att dem fick ta studenten...jag hade gärna gjort det igen, hehe.

Gårdagskvällen tillbringades hos Joel i skrea. Jag, Valon och Viktor var där och firade! Joel åkte iväg ganska tidigt men vi blev kvar ett bra tag och hade det trevligt med hans släkt och vänner. Sedan cyklade jag till Slätten där Martas lillebror hade studentfest. Fick tårta och vin. Hade en mycket trevlig kväll!
Fr.o.m. nu har jag bestämt mig för att känna någon varje år som tar studenten. Det är ju ruskigt kul att åka runt och fira alla lyckliga studenter och träffa släkt och vänner.

F kom och hämtade mig hemma på slätten ganska sent och idag var jag hyffsat seg när jag vaknade, tidigt, som vanligt. Men jag mår inte dåligt på något sätt och det är ju bra!
Ska snart bege mig hem till mor och far och hämta min cykel. Ikväll blir det fotbollskväll hos några vänner, ska bli trevligt!
Får nog försöka ta mig en powernap innan bara, för jag är väldigt trött.

Snabbdusch nästa!
Tshüss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback