Tvåtusenmeter

Jag kom iväg till badhuset. Försökte övertala Joel att hänga med, men icke, så jag fick simma själv idag.
Dem har gjort om i badhuset (fråga mig inte var, för jag såg inget nytt) så dem öppnade igår igen. Dem skulle egentligen inte öppna förrän om några veckor. Och det är det nog många som fortf. tror för där var nästan inget folk. Vi var som mest 5 st på motionsbanan men jag var helt själv mestadelen av tiden. Pensionärerna som är där och simmar är inte så starka. Men det peppar mig att kunna varva dem och simma förbi om och om igen. Taskiga jag. Men det vet ju inte dem. Det var jobbigt idag. Nacken är inte van och det är lätt att man spänner den. Dessutom smakade vattnet saltare än vanligt. Kallsupar är inget för mig. Dricker hellre kranvatten. Jag kom på det att i och med att dem gjort om (och tömt bassängen på vatten) så måste det innebära att jag simmade i hyffsat fräscht vatten idag. Det var en possitiv tanke. Gjorde mig lite gladare!  
Jag lämnade bassängen efter 2000 meter på 70 minuter. Jag blev glatt överaskad över att min kondis finns kvar, även om det vr en vecka sedan den fick jobba.

Ikväll blir det pannkakor och fotboll med baby.
Ska nog ta en powernap nu för jag är makalöst trött och seg.

Puss


Jag typ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback