Typisk fotbollsskada

För cirkus en vecka sedan fick jag akut ont på ovandsidan av mitt högra lår. Sen övergck det till smärta i knät. Det känns som att det har blivit bättre för varje dag, eller är det jag som har vant mig. Det är liksom ömt och känns varmt. Om jag springer lite så blir jag halt. Känns inte bra att inte kunna träna på en hel vecka när kroppen kommit igång och har vant sig vid träning varannan dag. Nu är jag helt plötstligt handikappad och kan inte göra nästan nåt. Har verkligen låtit skadan vila, men hur länge ska man hålla på med det egentligen? Har stor lust att åka iväg och simma. Är det bra tro?
Pratade precis med Joel om det och han tror att det är bra om jag simmar. Så får det bli.

I måndags kväll hade jag, Valon, Joel och F filmkväll. Vi kollade på pingpongkingen och åt popcorn. Filmen var väldigt, hur ska man säga...grå. Tragisk, eller tragikomisk. Men det var nåt som satte sig, det gillar jag!
Det blev en sen kväll. Inte förrän halv två drog grabbarna hem efter att ha tjött, fikat och kollat på alla thailandsbilder.

Igårmorse åkte jag hem till mamma och åt frukost. Sen begav vi oss till Halmstad för en shoppingrunda. Hittade ett par blå chinos, en svart väska och lite småsaker. Måste verkligen vara ekonomisk nu. Har "fått lära mig" att vara det nu när jag inte har tagit något studielån under mitt andra år. Är jäkligt stolt över mig själv att jag fixade det!
På vägen hem från Halmstad stannade vi på SIA-glass och köpte glass i stora lass. Handlade för 150 kr men fick hur mkt glass somhelst. Fyllde två fack i frysen. Mums. Så nu har vi glass så det räcker hela sommaren.
Igårkväll somnade jag som en stock i soffan. Var helt slut.

Håller på och tvättar idag! Har sista maskinen inne nu i torktumlaren. Ska hämta den om tio minuter.
Sen blir det klitterbadet så kroppen får jobba lite.

Hej så länge!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback