Baluns till 100!

Back in bigbay! Kanonhelg i falkenberg!
Åkte med tåget hit imorse kl.05.38. På tok för tidigt för att vara bra. F som är en hjälte skjutsade mig till stationen men jag tror inte vi sa nåt på hela vägen. Var så fruktansvärt trötta. Fy nej aldrig mer tåg vid fem...kommer nog inte bli så heller. Nästa gång jag kommer hem blir till påsk och då blir jag hemma en vecka. Sen är det inte "meningen" att jag ska komma hem nåt mer. Vi får väl se. Det blir trots allt åtta veckor efter det...Hualigen

Var hemma en snabbvisit fre-mån(morgon) för att F och hans tre vänner hade 100 års kalas (4x25).
Temat var svartvitt och alla gäster var snyggt svartvita. Det bjöds på tre rätters asgod middag, liveband, lekar, uppdrag, dans, groggbuffé och trevligt sällskap.

Grabbarna hade verkligen lyckats med de "små sakerna", ja dem som gör det där lilla extra. T.ex. var det röd matta till ingången och det hängde oxå en giganstisk discokula i ingången. Sen var det svartvit mat, svartvit dukning och svartvita ballonger på golvet. Grabbarna själva hade färgglada skjortor. Alla hade ett uppdrag på en lapp under talriken. Jag skulle låta som ett djur efter varje skål. Galet, men askul! =) Vissa hade fått i uppdrag att servera dryck, mat, avec. Vissa skule ha koll på ljusen och andra skulle ta bort borden när det vardags för dans. Så grabbarna var verkligt smarta för dem slapp själva jobba häcken av sig!

Det dansades, det sjöngs, det skuttades, skrattades och skålades hela kvällen!
En kanonkväll som var lyckad till 100!

Nu ska jag snart ner till köket och fixa min kvällsmat= Pasta med örtsås lax och spenat i en god röra. Mmmmm.

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback