Du, underbara helg

Min lovvecka är över och skolan är igång igen. Jag trodde att vi skulle mjukstarta med mys-Mats men istället blev det pang på med gästpedagog i Impro. Lotta som hon heter ska även ha oss imorgon så hon sover över här på skolan. Därför slängde hon ihop en workshop för oss ikväll. Alltså slutade skoldagen 20.40. Det är inte alla dagar man slutar så sent och det är jag glad över. Jäklar vad tröttt jag är nu, men måste fixa med lite innan jag kryper ner.

Sitter och kollar tågbiljetter nu. Har abstinensbesvär vad det gäller kärleken. Vill vara i fbg så mycket jag kan men samtidigt så är det ekonomiskt omöjligt med tanke på att SJ tar enorma pengar för att resa hem över en helg. Ska hem nu till helgen på F:s och hans vänners 100-års fest, men sen dröjer det 26 dgr innan vi ses igen. Känns nära på dödligt. Men det är inte det värsta. Efter att jag varit iväg på påsklov så dröjer det 7 veckor innan jag kommer hem igen. Och när jag kommer hem så är det dessutom för gott, för det är då jag slutar här. Ska bli skönt faktiskt, för jag hade inte klarat en termin till så långt hemifrån. Har inte tyckt att det varit så jobbigt förut, men nu börjar det verkligen bli svårt. Just nu lägger jag ner all energi på skolan och ser till att jag får med mig allt jag kan härifrån. Dessvärre drabbas min sociala sida av detta beslut, men det är smällar man får ta. Är det så att jag ändå ska vara här så många helger framöver så finns det ju tid för det då.

Min lediga vecka bestod mest av uppgivenhet och irritation. Jag hade en snuttifierad bild av att det skulle bli underbart att få komma hem och umgås med alla vänner och ha det mysigt ihop m.m.
Men istället blev jag rastlöst, ingen var hemma, ingen kunde göra nåt och blaha blaha.
Nu såhär i efterhand så märker jag klart och tydligt att jag visst hunnit med enmassa, men det kändes inte så just då. "Det blir aldrig som man tänkt sig..."

Men det blev ett obeskrivligt bra slut på veckan. Jag och F tog tåget upp till Sthlm tidigt i lördags morse. Såg Bounce streetdanceshow, åt gott, shoppade, var på bio, träffade Karro, mös, tog det lugnt och hade det hur bra som helst. Bodde i en lägenhet i centrala sthlm som vi fick låna av F:s släktingar. Hur mysigt somhelst! Bounce var otroligt bra och jag rös i inledningen och blev tårögd över hur jävla bra dem faktiskt är. Det är otroligt att dem kan ge så starka känslor genom att dansa.  Gissa om jag blev sugen på att sätta igång med streeten igen....ohhh ja!

Nåt läskigt som hände igårmorse var att jag fick ett migränanfall, tror jag det var, för jag har aldrig fått det förut. Det började med att det flimrade framför mitt vänstra öga, sen flimra det mer och mer och tillslut såg jag ingenting på det. Det höll på så i en timma och jag blev yr och trött. När det släppte i ögat så gick det istället över till mer yrsel och dunkande huvudvärk. Mådde inte alls bra. Kändes som att jag fått en blanding av hjärntumör och influensan. Jävligt olustigt faktiskt! Fick letat rätt på ett apotek och köpt panodil zapp. Tror att det är snabbare, på riktigt! Gick på sånna hela dagen och tillslut släppte det, efter några timmar.
Idag har jag varit extra noga med att dricka vatten. Vill inte att detta ska ske igen, såklart!

Ledsen attt detta inlägg blir alldeles för långt, men det blir så ibland. Ska bli bättre på att uppdatera fler ggr istället för att skriva långa romaner som blogginlägg.

Fick shoppat en hel del skojsigt med. Ett par ljusljusa slitna jeans med lite hål i fick jag med mig ut från Zara. Gillade dem skarpt och tror att dem blir überfräscha till sommarn. Köpte även en turkos linnetunikaskjorta, ett coolt korallfärgat linne med ett peacemärke på, en col randig tischa, en svart snygg topp, lite accesoarer m.m. Detta får bli min vårshopping, för jag måste spara lite pengar. Jag och F planerar en resa efter jag är färdigstuderad. Drömresan skulle gå till Anafi i Grekland där Mamma Mia spelades in, men vi nöjer oss även med lite snorkling/dykning i egypten eller en romantisk weekend i barcelona.

Har framtidsvissioner.
* vill flytta ihop med F,
* få det perfekta dramapedagogjobbet på västkusten,
* börja dansa igen,
* gå med i en teatergrupp,

Känns så ovisst just nu. Vad händer om 12 veckor då jag är färdigutbildad, hör ni, färdigutbildad. Det är ju hur sjukt som helst. Eller ska jag plugga vidare kanske? Kanske mer imon skådespeleri? Mer teater, mer sceniskt. Eller sminkös, teatersminking, eller nåt inom dans, kanske en ettårig utbildning i dans, eller...
Hua...

Ska nog krypa ner nu innan jag bli knäpp på riktigt!
Sussa sött!


Vackra Greta Garbo
Skådespelerska, man kanske skulle bli som henne...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback