Fysisk teater på schemat

Yes, idag hade vi gruppindelning inför det kommande 2-veckorsprojektet. Vi ska göra en teaterföreställning för valfri publik. Valde Grotowski gruppen vilket innebär att vi ska jobba fysiskt. Så då är det bara att träna kondisen nu då. Ska göra en föreställning som inte har så mycket text utan budskapet uttrycks med hjälp av kroppen istället. Ska bli riktigt spännande! Kul att få jobba med en teaterföreställning och få visa upp nåt! Me like! Sen blir det väl mycket rep. och träning men det är bara kul. Jag tycker om att ge mig in i ett arbete djupt så att man riktigt blir insnodd i det. Att det är fysiskt gör det ännu mer spännande. Jag älskar att använda kroppen som uttrycksmedel.

Imorgon är det sista skoldagen för denna vecka. Tiden går läskigt fort, men just nu är det bara possitivt med tanke på att jag snart ska hem. Nu är det 15 dgr kvar. Har inte varit hemma på 11 dgr. Men det ska gå, jajamän, så är det! Positivt tänkande!

Annars rullar det på. Idag spelade jag och Frida badminton efter skolan. Det var riktigt kul, även om Frida vann. Men så är det. Nästa gång tar jag henne! Hehe.
Det är fina vänner man har här, tack och lov, annars hade jag inte stått ut...

Framtidsplaner, framtid, framtid?...just det, det finns ett liv efter detta med...
Men ja oroar mig inte, nej inte för framtiden, det gör jag inte. Litar på mig själv såpass mycket att jag vet att jag löser det!

Nu ska jag läsa Annas uppsats. Opponering på den imorgon och där ska jag ingå!
Nattti puss!


Grotowski

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback