Innebandyturnering som resulterade i en fläskläpp

Idag har vi haft "lilla OS" på skolan. Det hela inleddes med en pampig show av dramaettorna. Det var tre andra skolor här på besök com också var med och tävlade. Fanns enmassa grenar bla.a. stövelkastning, knep och knåp, dragkamp, pingis, biljard, innebandy m.m.

Imorse bestämde jag mig för att delta i innebandylaget. Sagt och gjort. Vi var 6 lag tror jag som tävlade mot varandra i tjejligan. Första matchen gick sådär. Vi blev lite överumplade och tappade lätt fokus. Dock gjorde jag ett otroligt snyggt mål vilket jag är mäkta tolt över, såhär i efterhand! Matchen slutade 4-2 till färneboskolan och jag ska erkänna att jag faktiskt var lite besviken. Dessutom hade jag åkt på en fläskläpp i en het närkamp. Ja, jag är mycket för närkamper och jagande.
Efter matchen fick jag lite svårt att andas. Det liksom tog emot i lungorna när jag tog djupa andetag. Fick låna en killes astmamedicin och vips gick det över. Betyder detta att jag har ansträngningsastma då? Jag har aldrig märkt det förut, på det sättet. Får kolla upp det.
Andra matchen gick desto bättre, men jag spelade mest på mittfältet (i och med att jag helst kutar omkring och stör de andra spelarna) så jag gjorde inga mål, men jag gjorde istället assist till Fridas tre mål på raken, hattrick. Den tjejen är inte att leka med. Herre vad het hon var på plan! Matchen slutade 6-2 till oss tror jag det var.
Hade vi gjort ett mål till så hade vi tagir bronsmedalj, men icke. Känner mig ganka nöjd med min insats, men det sved lite att inte få gå upp på scenen och hämta medalj...1 mål ifrån....bittert!

Skoldagen var slut vid tre och då drog jag och Frida till gymmet. Hade en del energi som jag ville bli av med. Var gött som tusan, men kände mig lite sliten, antagligen efter innebandyinsatserna.
Annars har jag inte gjort så mycket mer idag. Duschade, åt, kolla på tv, babbla med Frida och...inte så mycket mer. Har bestämt mig för att lägga mig tidigt idag. Ska vara i säng senast 10. Igår kom jag inte i säng förrän halv ett. Det kändes i morse. Måste vara utvilad imorgon för då väntar Strindberg!

Sleep Well!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback