Kålrotens genomslag

Jag har hittat min nya favvogrönsak, nämligen kålroten! Ja jisses vad gott det är med kålrot. Kan knappt vänta förrän det är dags att få testa den härliga rotfrukten med en god dip till. Det var Frida som introducerade den för mig, och nu är jag fast. Ja, jag åt typ upp halva Fridas kålrot...eller njaee, kanske inte halva, men en stor del av den. Mmmm

Annars har det inte hännt så värstans mycket idag. Har mest repat på "tribadernas natt" (Strindberg) och planerat klassresa. Har lite svårt att få tag på boende i centrala Prag, men hittade tillslut ett. Skulle bara prel. boka, men vad hände? Jo, plötsligt skulle jag betala 28´000 kr. Hade inte riktigt de pengarna på mitt ungdomskonto så det fick vänta;p

Efter skolan fick jag agera frissör åt Sara. Hon ville bara toppa sig lite, så det fixades snabbt och lätt. Tror att jag har varit frissör i mitt förra liv, för det känns så naturligt att klippa hår. Eller beror det på att jag ögnade hela min barndom åt att pyssla, klippa, klistra. Dagarna i ända kunde jag sitta på mitt rum och pyssla med saker och ting. Är väl fortfarande en pysselperson, men har dessvärre inte tiden och orken för att göra enmassa pyssel. Måste nog ta tag i det igen. Är ju riktigt kul att pyssla!

Nu ska jag snart kila iväg till byalagsgympan. Hoppas hoppas att det är Kristina som har dagens träningspass, för hennes pass är bra. Den andra kvinnan vet nog inte vad hon gör där. Bara det att lyfta nacken vid situps och inte överhuvudtaget lyfta med magen upprör mig. Vad är det för träning? Eller att göra samma rörelse om och om igen, en refräng, en vers, en refräng till...blir väldigt irriterad på sånt. Eller bara det att hon inte kan hålla takten, eller räkna in. Usch vad hemsk jag är som spyr galla över sånt här, men jag tycker det är farligt att ha en tränare som inte alls vet vad som är bra för vad och som ser till att "rätt" rörelser görs. Det är ju jätteviktigt. Speciellt för dem som går dit och tränar och inte har en aning om hur man faktiskt ska göra. Man kan ju skada sig.
Egentligen vill nog kroppen vila idag, för jag är oerhört sliten efter gårdagen. Kan knappt gå riktigt och har träningsvärk i exakt hela kroppen.Men lite gympa kan väl inte skada...eller?

Tjoflöjt!


Kålrot
Ser inte mycket ut för världen,
men herre vad god den är!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback