Melissa Horn

Först köpte mamma hennes album.
Sen frågade Karro mig om jag visste vem hon var, att jag säkert skulle tycka om henne och att jag skulle kunna köra hennes låtar på gitarr.
Men ändå så flög hon förbi...
Tills i fredags kväll när vi satt på ett café i sthlm och jag plötsligt blev mer fokuserad på bakgrundsmusiken än på samtalet. Vem sjutton kan detta vara... Jag kände igen rösten men kunde inte placera den...
Så säger den ena cafépersonalen till den andra:
- Vem är det vi lyssnar på nu?
- Melissa Horn
Ödet!

Aha, tänkte jag!
Ikväll laddade jag ner hennes album och jag är helt betagen.
OJ vad ljuvlig musik, vacker röst och underbara texter.
Ny favorit i i-poden, helt klart!

Nu ska jag sussa. Har tännt ett ljus på mattduksbordet i min lilla vita porslinsuggla. Ska krypa ner med i-poden och somna till Melissa Horn.

Jag vill ha dig nu som jag hade dig förut...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback