Pensionärsparty med sju sorters kakor

Ja, vilken kväll, vilken natt!
Igår var det 75-års kalas med tant/gubb tema hemma hos Signe i skogen.
Dem hade gjort så fint och inrett hela huset som om det bodde ett äldre par där.
Sju sorters kakor fanns på fikabordet och mängder med kaffe, och bål!
Det sjöngs sånger ur allsångshäftet så som Änglahund, Du är min man och bullfest.
Alla var otroligt snygga i sina outfits. Det kändes nästan som att vi var pensionärer.

Jag var den typiska "chicka" tanten med svarta smala ögonbryn, knallblå ögonskugga, alldeles för mycket rouge och spolar i håret. Jag hade en vit mönstrad blus instoppad i en brunblommig kjol. Självklart hade jag bleka strumpbyxor och nerkasade strumpor. Bruna finskor och en brun liten handväska hade jag med.

Vår present från vallen (jag, frida, sofia och jenny) var en dans som vi övade på i fredagskväll. Det var till låten signed sealed delivered med Stevie Wonder. Den började väldigt lugnt med att vi pesnionärer gjorde en pensionärsdans. Sen bjöd vi upp de tre födelsedagsbarnen  på stolar (under dansen) och sen så började vi klä av oss. Under våra kläder hade vi nämligen tantunderkläder, hehe. Sen gjorde vi en lite mer vågad dans till näst refräng och skämde bort de tre på stolarna. Det blev succé. Folk jublade och skrattade och nästan grät och vi bjöd på oss själva. Det var kul och Signe sa att det var den finaste present hon kunnat önska sig. Så det var ju ett gott betyg. Det var nog inte direkt någon som var beredd på detta, så därför var det extra kul! =)

Kvällen fortlöpte med öppen scen, dans och sång. Vid ett-tiden traskade vi hemmåt i natten och var nöjda med kvällen. Det var längesedan man hade så roligt ihop med klassen och det var roligt att alla var så snygga i sina outfits.

Idag vaknade jag redan vid nio och hade ingen ro att ligga kvar så jag gick upp och satte mig här. Snart ska jag ner och göra frukost. Imponerande att jag mår såhär bra, dagen efter. Jag är mer orolig över hur det blir i eftermiddag, för jag brukar alltid bli mer dåsig då. Beck ikväll! Kan hända att det blir en pizza med, är grymme sugen på det!

Tack och hej!


Jag och Sofia alias Vivan och Herbert

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback