Psykodramatisk helg

Solen skiner, jag har strumpbyxor på mig och fryser inte! Våren är här!!!
All snö smälter bort. Det rinner vatten från taken, dripp...dropp...
3 grader +. Hörde nåt om att det skulle bli ännu vamare imorgon!

Helgen tillbringades i sthlm tillsammans med Sofia. Vi åkte ner på fredag eftermiddag och checkade in på det lyxiga fyrstjärniga hotellet innan det var dags att bege sig till kursen. Kände oss aningen malplacerade på hotellet där det mest fanns lite "finare" folk. Eller sånna som pratade engelska, tyska, franska, japanska eller nåt annat språk. Vi beblandade oss inte så mycket med de andra hotellgästerna utan höll oss mest uppe på rummet eller i frukostbuffén. Ja, herre vilken frukostbuffé. Det var sjuttioelva bord med allt vad man kan tänka sig. Jag åt nybakt bröd, björnbärsmarmelad, äggröra, bacon, youghurt med färsk frukt...mmm. Ja den var verkligen kanon!
Rummet var litet men otroligt lyxigt. Hästensängar, fluffiga täcken, 2 kuddar var (olika sorter för olika behov), minibar oc enmassa små söta produkter så som schampoo, tvål, duschtvål, balsam och små kit med pads, fil, tops. Sånt där smått gillar jag verkligen! =)

Psykodramakursen var bra! Den gav mycket inspiration och många nya metoder som jag har fått med mig. Vi var en grupp på 7 st + två ledare så det var lagom! Vi blev en tight grupp och man fick bra kontakt med några i gruppen. Ska försöka hålla kontakt med ett par av dem hade jag tänkt. Jag och Sofia var (såklart) yngst. De andra var mellan 40-60 år och högutbildade inom psykiatri/vård. Men det var kul att det var åldersskillnad, man lär sig mycket av det! Ledarna var väldigt olika med kompleterade varandra väldigt bra! Det var värt pengarna, men jag ska ändå försöka söka pengar för kursen från skolans stipendie. Är ju alltid skönt att slippa lägga ut sånna kostnader själv!

Vi hann med att äta god mat och shoppa lite också. Köpte lite smått och gott, men inga större iköp. Behöver verkligen inte så mycket kläder. Garderoben går liksom inte att bygga ut här...
I lördags var vi så utmattade att vi köpte med oss ost, kex, päron och ben&jerrys(glass) till hotellrummet. Halvlåg i sängen och kollade på melodifestivalen som för en gångs skull var spännande!
Förresten är ben&jerrys guds gåva till glassälskarfolket. Herre vilken glass!

Idag gick jag faktiskt upp vid åtta för att äta frukost här på skolan. Sen gav jag mig iväg till gymmet men det var visst upbokat så jag fick gå hem igen. Börjar fila på ett cv. Ska söka lite jobb nämligen och måste ha gjort det denna vecka! Men det kommer gå bra! Käkade precis lunch i skolan. Lasagne, riktigt gott!
Nu ska jag kila iväg och påbörja dagens lektion!

Good Bye!


denna sort fick det tillslut bli, efter att ha stått och suktat länge nog...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback