Sommartiden hej hej sommartiden

Så var den här, sommartiden. Oj vad jag har längtat. Det känns ju så viktigt att vi flyttar fram och tillbaka klockan en timma vid sommar och en vid vintern. Väldigt nödvändigt, eller snarare idiotiskt, enligt mig. Men det känns ändå bra att det är sommrtid nu, då går det åt rätt håll så att säga.

Idag vaknade jag vid tio, trodde jag och tänkte att "idag ska jag få gjort mycket"...
plötsligt var klockan visst elva...sommartid ja. Så då blev det eld i brallan. Eller njee, det är ju trots allt söndag.
Slappade framför tv:n en stund, men blev lite rastlös. Fick storstädat mitt rum i ett huj. Skönt när det är rent och fräscht!
Efter det begav jag mig ut på en lång löprunda. I en timma sprang jag, tror det blev ca en mil. Har kommit igång på riktigt nu! Känns bra!

Pratade med F innan, suck vad jag saknar honom. Vi har verkligen fixat det bra nu i fyra veckor utan varandra. Possitiva telefonsamtal, peppat varandra! Ja, han är verkligen lite för bra för att vara sann.

Tänkte ringa mormor och se hur det är med henne. Hon har varit lite dålig nu i veckan och vart på sjukhuset bla.a. så hon behöver nog ett positivt telefonsamtal från barnbarnet.
Sen blir det räkmacka till kvällsmat. Håller på att tina bröd och räkor. Ska bli mums!

Pusshej!


Mumsigt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback