Tingaliin

Höjdpunkten på årets melodifestival var defenitivt pausnumret "Tingaliin" herre, vad roligt det var. Gillar när det verkligen blir en show av det. Skitkul svt! Låten i sig var väl ingen höjdare men visst satte den sig lite på näthinnan. Har gått runt och trallat på den hela dagen och dessutom kollat på den några ggr på youtube. Blir lika glad varje gång! hehe

Idag har vi börjat med ett nytt arbete i skolan. Vi ska "forska" kring en stor dramatiker och redovisa det imorgon. Jag valde Stanislavskij så jag har lärt mig en hel del om honom idag. Det konstiga är att man inte på något sätt kan hitta fakta om hans familjeliv vilket jag tycker är väldigt knepigt. Men så är det, och det ska han vara glad för, i graven
Så det är vad skoldagen har gått åt till att göra.

Vi satt ute en stund i solen under lunchrasten. Det var så varmt när solen gassade i ansiktet. Samtidigt pulsade petsson (michaelas hund) runt i snön. Här är fortf. mkt snö, men den smälter...och jag njuter...

Efter skolan pratade jag med F och njöt av solen. Vädrade ut rummet vilket var på tiden. Sen har jag suttit med personliga brev, cv:n och anöskningar och försökt komma fram till hur jag ska göra. Imorgon ska jag skicka iväg två jobbansökningar. Lite nervigt! Känns häftigt att kunna söka jobb och vara utbildad till någonting! Men jag har en plan B om allt skiter sig.

Är trött och sliten så ska krypa ner under täcket snart och stänga ögonlocken. Jag blir alltid trött när jag suttit framför dator för mycket.
Sussa sött!


tingelingmannen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback