Upp till bevis

Jag har haft långa diskussioner med nära och kära ang. min tro.
Jag tror inte på någon allsmäktig Gud, men jag tror inte heller att allt är påhittat.
Jag tror att Jesus/Gud var en klok medicinman/heelare som levde på den tiden då bibeln skrevs. Och att han har blivit så stor p.g.a. att det har "pratats om honom från öra till öra" i flera hundra tusen år.
Jag tror inte att någon har kunnat gå på vatten, bota dössjuka och uppstått, men jag tror däremot att det finns en himmel, dit man kommer när man dör och möter alla andra döda människor.
Jag respekterar dem som tror på Gud.
Jag respekterar också dem som tror på Allah, Brahma, Vishnu, Shiva, Buddha, Djävulen och Fan och hans moster...

Hur jag kom in på detta var egentligen att jag skulle testa om det funkar att be till Gud om nåt, så nu ska jag göra det.

Käre Gud!
Låt dessa sista dagar här uppe i Storvik gå fort.
Låt denna vecka gå fort.
Amen.

Så då, upp till bevis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback