Dagen efter som man förtjänar

Idag är det dagen efter...och jag mår som jag förtjänar. Eller gör jag verkligen det? Bara för att man har haft en apkul kväll och dansat rumpan av sig så innebär väl inte det att man förtjänar att må dåligt dagen efter? Konstigt uttryck detdär.
I vilket fall som helst så hade vi en kanonlyckad kväll igår! 
Det började med cabaret av festfixarna på dramatrappan. Sen var det tipspromenad innehållande olika kluringar. Ja, det var kul och jag och Anna H var riktigt tävlingsinriktade...men det hjälpte dessvärre inte.
Väl framme på "Myre teater", en ladugård så bjöds det på bål och snacks.
Sen var det dags för middagen vilken var kanongod med pastasallad, fetaostpaj, bröd, ost, kex m.m.
Ettorna hade överraskat oss med lekar och knäppa saker vi skulle göra ihop vilket var väldigt roligt. Sen hade dem skrivit  en sång tills oss som var väldigt fin...blev nästan lite gråtfärdig!

Resten av källen bestod mest av galen dans och vindrickande.
Hade verkligen en ruskigt bra kväll, riktig kul!

Imorse när klockan ringde (åtta) så mådde jag inte lika bra...
Det tog emot att gå upp och jag övervägde ett flertal ggr att strunta i frukosten  och sova en timma till. Var kanske inte så hungrig, eller var jag det. Hade liksom ingen riktig koll på ur det stod till med kroppen just då.
Men jag begav mig iallafall iväg till matsalen och åt...som en häst. Var visst jättehungrig.
Alla har varit otroligt sletna idag och det har vart mycket fniss och gäspningar blandat med förvirring och ordbajsning.
Fanns ingen riktig koncentration i klassrummet, men så får det vara ibland. Skönt att Gunilla haft överseende med oss iallafall, stackarn.

Har haft konflikthantering idag, medlingsdelen vilket har varit otroligt givande och intressant. Har försökt lägga all energi på det vi gjort, men det slutade dessvärre i att jag slumra till lite fort sista timman i rundan. Oooops, men jag gladde vissa iallafall. Försökte spela oerörd som om jag inte alls somnat, men ok, det blev visst så. Sen hade jag jättesvårt att hålla ögonen öppna resten av timmen. Fick kämpa!

Efter skolan lånade jag, Frida och Sofia Fredriks bil och körde till byn. Köpte kopiösa mängder godis och åkte hem igen. Nuhar jag ätit upp en del och mår illa. Måste äta kvällsmat med, men just nu är jag proppmätt...inte så smart.

Tjoflöjt!


Frida och Frida rockar loss!

Kommentarer
Postat av: Sara

Min stjärna!!! Vad jag hade velat vara med!!! Attans att jag inte kunde komma.. fick jobba häcken av mig på jobbet idag istället. Tog lunch 16.30... ja det säger väl en del. Men nu har jag legat i badkaret och kollat på LOST. I helgen ska jag och Gibson till skåne och ha skoj. Först lite grooming hos Gunilla och sen showtime. Nu är det ju en stor kille som ska tävla och konkurrensen är stenhård, vi lär inte vinna var så säker. Men jag lever i tron att vi är snyggast i alla fall. För det har ju du sagt! Gull på dig kompis! Längtar, fast det är helt sjukt att du är klar när du kommer hem. Puss!!

2009-05-14 @ 20:36:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback