I vetenskapens värld...

...hör jag nog inte riktigt hemma, men tycker ändå att det är intressant och viktigt.
Just nu har vi forskarseminarie på skolan vilket innebär att enmassa forskare och annat löst folk (hehe) som jobbar inom drama har föreläsningar och framträdanden. Har haft en riktigt bra dag ihop med 60 andra dramapedagoger. Fantastiskt att se att det finns fler som brinner för samma saker som jag gör. Att dem dessutom är 30 år äldre än mig gör det bara ännu mer intressant.
Så det har varit en lång skoldag som tog slut ikväll, strax efter åtta med en härlig buffé i matsalen. Satt jämte enmassa medelålderskvinnor och pratade om framtid och vårt yrke. Riktigt givande och peppande.

Det har hännt en hel massa saker de senaste dagarna och jag känner mig fullproppad av information, reflektion, tankar, planer, beslut, oro och lite ångest. Har inte riktigt strukturerat upp än hur min höst ska se ut och det gör mig lite stressad.

Har sökt DramaC nu, ifall den läggs ner så vill jag få ut min fil.kand innan det är för sent. Problemet är bara att jag då blir bunden till gävle e helg i månaden. Dessutom måste jag läsa yterligare 30 poäng nåt annat för att få ut min filkand. Alltså måste jag hitta och efetersöka nåt nu. Letar i halmstad och varberg och hittar endel intressant, men usch nej jag vet inte. Man ska ju inte bara läsa för läsandets skull. Det ska ju vara roligt också!

Fredrik flyttar till Växjö i höst då han kom in på polishögskolan. Men vart ska jag ta vägen? Jag kan ju inte ha kvar lägenheten själv heller, den är ju svindyr. Och jag som kanske inte ens har ett jobb efter jul. Och om jag får ett jobb nånananstans måste jag ju flytta dit och då kan jag ju inte ha en dyr lägenhet att betala....ja ni förstår, mycket far runt i skallen.
Och sen är det hur jag ska göra med min framtid. Ska jag jobba, plugga, flytta. Var ska jag söka jobb?

Försöker lugna ner mig själv men det går inte alltid. Har gjort upp några reservplaner i skallen mest för att jag ska känna mig lugnare. Vet att det fixar sig och jag litar på ödet, så det är väl bara att härda ut då antar jag.

Nej nu ska jag inte sitta här mer. Blir bara stressad över att tänka på allt.
Sussa sött!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback