Lägenhetsras

Allt ska ner i lådor, varenda sak, snabbt ska det gå, inte hinna tänka, allt ska jag ändå bort. Lådor, tidningspapper, böcker, kassar, överallt. Igår packade jag ner min lägenhet i lådor och kassar. Den ligger där nu väldigt styckeindelad och väntar på att bli upplockad igen, en annan dag, någon dag, när det är dags att skaffa sig ett eget igen. Jag längtar till den dagen...

Idag har varit en bra dag. Tro det eller ej men här är 21 grader ute nu...kvart över tio på kvällen. Känns som högsommar. Dessvärre säger "dem" att det ska bli regn imorgon. Men jag håller tummarna ändå.

Idag i skolan har vi jobbat med att sammanställa utvärderingarna vi skirivt, alla i klassen, var och en. Det var kul att se att det fanns så tydliga mönster och likheter i svaren. Man påverkas av varandra! Vi skulle egentligen sluta skolan klockan fem, men vår grupp var så flitig att vi var klara redan halv tre.

Så jag tog tillvara på dagen och det fina vädret genom att sola i ett par timmar. Underbart, fast nästan(!) lite för varmt....får man säga så? Nej, men det var lagom,
lagom är bäst!
Sen knackade Sofia på min dörr och frågade om hon skulle agera frissörska. Javisst sa jag. Efter en timma var min mörka utväxt som bortblåst och jag är blondare än någonsin...åtminstone i hårbotten. Men det blev bra. Kanske slänger i en ljus slinga eller två i veckan, för att jämna ut det lite. Får se.

Efter färgningen begav jag mig ut på löprunda. Ville inte springa så tidigt under dagen p.g.a. värmen, men det var ändå 23 grader i skuggan när jag begav mig vid sjutiden. Underbart att kunna springa i linne. Det blev cirkus en mil, på 47 minuter. Har verkligen hittat mitt tempo och börjar förstå hur jag ska använda min dagsform på bästa sätt för att orka.

Till kvällsmat blev det spagetti med köttfärsås och massor med gurka till det, mums.

Nu ska jag borsta gaddarna och krypa ner. Är förhoppningsvis trött. Vill inte ha det som i morse då jag var så offantligt trött att klockan fick ringa i nästan en timma innan jag tillslut drog mig upp ur sängen. Gick på toa och sen var jag väldigt nära på att krypa ner igen. Men inte vill man missa den underbara frukostbuffén inte.

God natt kära vänner!


Jag i löpartaget. Dock utan den tjocka tröjan idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback