Pensionnärsslagsmål under PRO-möte

Idag började dagens workshop med att vi blev indelade i tre grupper. I dessa grupper skulle vi under en timma åstadkomma någon typ av föreställning. En grupp fick jobba med ren stegfighting, en med stagefighting på clown-vis, och en med fäktning. Jag var med i gruppen som skulle göra stagefighting a´la clown.

Vi klädde ut oss till pensionärer och hade ett PRO-möte där vi först satt och diskuterade i lugnan ro. Helt plötsligt tar en pesnionär den sista kakan och tumult uppstår. Slag, sparkar och allmännt våld används samtidigt som allt går i slowmotion. Glasögon flyger, väskor flyger och allt för att få den sista kakan som ständigt hamnar hos person eftre person. Det hela avslutas med att jag står på bordet och skjuter de andra pensionärerna med mitt paraply. Jag tar mig ner från bordet, tar kakan ur den andres hand och ska precis stoppa den i munnen då jag får hjärtattack och dör.
 Hade galet roligt, och publiken med, hehe.

Sen fick vi se de andras föreställningar och nu är det rast. Efter lunchen är det bara drygt två timmar kvar av workshopen och dem kommer nog ägnas åt akrobatik efter vad jag har förståt. Ska bli kul!
Nu ska jag äta och fylla på energiförrådet.

Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback