Slag i magen och ömma revben

Hujedamig vilken dag. Jag är så trött i kroppen att jag knappt vet om den fungerar längre. Det är helt galet vad man kan usätta sig för alltså. Har varit med på stagefightingkurs från tio imorse till åtta ikväll. Vi övade enmassa saker bl.a. slag och sparkar. Jag hade fått för mig att hela grejen med stagefighting var att man inte skulle göra sig illa, fast det skulle se ut så. Det stämmer också, till viss del. I flera slag/sparkmetoder så känns det ingenting för den som blir utsatt. Men så finns det de slagen/sparkarna som ska låta, men som inte gör det om man inte slår "lite på riktigt". Självklart skule vi öva på detta och visst medflrde det även ett och annat ömt revben. Just nu känns min mage väldigt öm och trött. Den har fått ta många smällar idag. Har dessutom fått Sofias hand intatuerad på den...stackars. Ja, hon råkade snärta till rätt bra och dessutom ovanför själva magen, där det inte finns så mycket att slå på mer än hud och ben. Det var smärta, oooojaa. Men det är bara att bita ihop och ta det för vad det är. Det var ju inte meningen precis, tror jag inte, hehe;p

Åt en stor räkbaguette med avocado, drack en cola, käka lite godis och såg robinsson så nu är jag nöjd. Hade vart otroligt skönt med sovmorgon imorgon men ack nej. Klockan nio noll noll så ska jag infinna mig i dramasalen igen och lära mig mer. Avslutade dagens workshop med fäktning, sjukt kul. Hade varsin värja att fäktas med och lärde oss grunderna. Imorgon ska vi gå vidare med det men även lära oss akrobatik!

Nu ska jag krypa ner.


Puss puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback