Starta eget

Igår blev jag riktigt inspirerad av en kvinna som hälsade på vår klass. Hon berättade om hur man startar eget och hur enkelt det faktiskt är. Jag blev väldigt peppad och fick enmassa idéer om hur jag skulle kunna göra och vad jag skulle kunna sälja för tjänster och till vilka. Inte helt omöjligt att jag startar ett eget litet företag under sommaren, vem vet...
Jag har alltid sett egenföretagare som proffisionella människor som har mycket pengar och resurser, men så behöver det inte alls vara. Har fått blodad tand...

Nyss hemkommen från gymmet. Har fått tre nya maskiner dit. En tystgående cykel, en stepmaskin och en roddmaskin. Riktigt kul att träna när allt är så nytt! Nu är jag trött och go i kroppen. Ska nog ta en dusch och krypa till kojs. Måste lägga mig tidigt. Igår skulle jag lägga mig vid halv tio. Vid tolv hade jag fortfarande inte lagt mig...

Idag har vi planerat upplägg inför ett pass med ettorna imorgon. Lärarna är på kurs denna vecka, så vi får helt enkelt ta hand om knoddarna hehe. Nejdå, så illa är det inte. Dem är minst lika bra som vi...eller kommer bli iallafall;p
Har forf. inte hört hur det blev med nedläggningen av vår utbildning. Beslutet skulle tas idag på högskolan. Uppdaterar så fort jag vet. Jag kommer nog få gå det tredje året med detsamma nu och göra min fil kand. Kan vara skönt att ha den gjord, men hade inte tänkt så. Bättre att ha gjort den innan den försvinner, om den försvinner...

Annars är det bara bra med mig. Min sjukdom är på väg bort och nu är den ungefär i horisonten. Snyter mig för jämnan men mår inte dåligt och känner mig frisk och energisk. Ja, har verkligen gott om energi och lust nu vilket jag inte haft på länge. Kanske behövde bli av med alla dåliga bacillusker i kroppen.
Fick gekås schemat inför sommaren. Jobbar bara sena tider, nästan 11-20 varenda dag. Men det blir goa övertidspengar!

Annars lugnt!
Ciao


Godaste drinken, Prag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback