Toapapperskris!

Är man fattig student så är man. Och har man flera km till närmsta affär så är man inte där så ofta.
Mitt toapapper är slut och har varit det nu i några dagar...eller en vecka...eller längre!?

Nu får ni säkert enmassa otrevliga bilder framför ögonlocken med funderingar på hur jag löst detta.
Har jag:
1. Hållt mig i alla dessa dgr och endast kissat på skoltoaletterna
X. Torkat mig med det som funnits tillhands, "man tager vad man haver"-principen
2. Snott papper från vår besökstoalett på nedervåningen i huset där jag bor

Jag förstår om det var svårt att lista ut det rätta svarsalternativet, men kan gladeligen erkänna, med rak rygg och äran i behåll att svar 2 är rätt. Jag hittade först en hushållsrulle i skrubben som jag snodde upp till rummet. Efter det har jag fått rulla av enmassa papper från den stora torkytoarullen på besökstoan. Men det fungerar bra. Toapapper är ju ruggigt tråkigt att lägga pengar på. Eller rättare sagt, "att inte glömma av att köpa när man är i affären". Jag glömmer det alltid. Ska verkligen försöka komma ihåg att köpa det på fredag då det antagligen blir helginköp!

Tack för uppmärksamheten!
Det var allt från mig idag!
Kram och God Natt!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback