Årets glögg

Imorgon så är det dags för den årliga glöggtävlingen på restaurang Ekholmen.
Vi är ett gäng på ca 20-30 personer som varje år anordnar en glöggkväll ihop då årets glögg utses.
Förrförra året hade vi hand om det, så jag hoppas att det dröjer några år tills det är dags igen.

I år gör jag och F en glögg ihop med Anna och Chrisse. Även tilltugg skulle göras.
Nu vill jag inte avslöja vårt superhemliga recept innan tävlingen är avgjord då man inte riktigt vet vem som läser ens blogg. Så ni får hålla tillgodo. Jag kan säga som så att det blir en annorlunda glögg i år...

Förra året så gjorde jag och F en svart glögg med smak av lakrids.
Säga vad man vill om den, men den fick väl ingen topplacering precis, hehe.
Men detta året kan vi bli vassa!
Tilltugget kommer att passa utsökt till vår speciella glögg.
Den är lite av en blandning av finkultur och spice girls.
Gissa det du...

God Glögg allesammans!


Glöggkok


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback